امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 http://magzin.cloob24.com
0

 اگر لپ تاپ جدیدی خریداری کرده اید و یا مدتی است در حال استفاده از لپ تاپ خود هستید برخی توصیه ها و نکات می تواند برای افزایش عمر باتری این دستگاه مفید باشند. برخی ترفندهای کوچک می توانند از این که همواره در پی پریز برق برای شارژ باتری لپ تاپ خود باشید، جلوگیری کنند و به کارکرد بهینه‌تر باتری کمک کنند. برای آگاهی از این ترفندها و نکات در ادامه با ما همراه باشید.

فعال کردن حالت صرفه جویی باتری

هنگامی که از نیروی باتری لپ تاپ خود استفاده می کنید، سطح باتری در نوار وظیفه ویندوز نشان داده می شود. روی این آیکون کلیک کنید و در پنجره جدیدی که باز می شود از فعال بودن ویژگی های صرفه جویی باتری اطمینان حاصل کنید. اگر کارهایی مانند انجام بازی، ویرایش عکس یا ویدئو یا وظایفی که نیاز قابل توجهی به باتری دارند را انجام نمی دهید چندان متوجه افت عملکرد لپ تاپ خود در صورت فعال کردن حالت صرفی جویی باتری نخواهید شد.

جدا کردن لوازم جانبی بی استفاده

با جدا کردن لوازم جانبی که از آنها استفاده نمی کنید مانند یک دیسک سخت خارجی یا وب‌کم هنگامی که از نیروی باتری لپ تاپ استفاده می کنید می توانید به عمر باتری اضافه کنید. افزون بر انتقال داده، لوازم جانبی متصل به لپ تاپ برق مورد نیاز خود را از باتری این دستگاه تامین می کنند.

شارژ باتری پیش از مرگ آن

بسیاری از کاربران تا زمانی که شارژ باتری به طور کامل خالی شود از آن استفاده می کنند و سپس دستگاه خود را به برق متصل می کنند اما باید بدانید که انجام این کار برای باتری ضرر دارد. در صورت امکان هیچ گاه اجازه ندهید شارژ باتری لپ تاپ به کمتر از 20 درصد برسد. استفاده از لپ تاپ هنگامی که شارژ دستگاه کم است باتری را زیر فشار قرار می دهد و در نهایت به کاهش ظرفیت شارژ آن منجر می شود.

نگهداری لپ تاپ دور از گرما و سرما

همواره از لپ تاپ خود در دمایی مطلوب که نه بیش از اندازه گرم و نه بیش از اندازه سرد است، استفاده کنید. شرایط دمایی شدید فشار بیشتری بر سخت افزار رایانه وارد می کند که به کاهش سریع‌تر شارژ باتری منجر می شود. مواجهه بیش از اندازه با این شرایط دمایی شدید به خود باتری نیز آسیب وارد کرده و عمر مفید استفاده از آن را کاهش می دهد.

حافظه رم کافی

شرکت دل که در زمینه تولید رایانه های شخصی فعالیت دارد پیشنهاد جالب توجه ای برای افزایش عمر باتری لپ تاپ دارد: حصول اطمینان از این که دارای میزان حافظه رم کافی برای انجام وظایف خود هستید. اگر یک رایانه قادر به ذخیره اطلاعات روی حافظه رم به جای دیسک سخت باشد بازیابی داده ها به شیوه ای سریع‌تر صورت می گیرد و بیش از حد از دیسک سخت که نقش قابل توجهی در تخلیه شارژ باتری دارد، استفاده نمی شود.

عدم اتصال دائمی لپ تاپ به برق

برخی کاربران لپ تاپ همواره دستگاه خود را به برق متصل نگه دارند اما این شرایط می تواند بر کیفیت باتری تاثیرگذار بوده و عمر آن را کاهش دهد. در صورتی که باتری لپ تاپ قابل جدا شدن است هنگام اتصال به برق آن را از لپ تاپ جدا کنید و یا اگر به باتری دسترسی ندارید هنگامی که شارژ باتری کم است آن را به برق متصل کنید.

کاهش روشنایی نمایشگر

بیشتر مواقع نیازی ندارید تا روشنایی نمایشگر لپ تاپ در حالت حداکثر قرار داشته باشد. نمایشگر لپ تاپ یکی از بخش هایی است که باتری زیادی مصرف می کند و هرچه روشنایی آن را کاهش دهید از عمر باتری بیشتری برخوردار خواهید شد. همچنین می توانید در قسمت تنظیمات نمایشگر مدت زمان کم نور شدن و خاموش شدن نمایشگر در صورت عدم استفاده را کاهش دهید.

خاموش کردن وای فای و بلوتوث

اگر به اتصال وای فای یا بلوتوث نیاز ندارید با خاموش کردن آنها می توانید به عمر باتری لپ تاپ خود اضافه کنید.

خرید یک درایو حالت جامد

درایوهای حالت جامد نسبت به دیسک های سخت به نیروی کمتری برای انجام وظیفه نیاز دارند. اگرچه تاثیر استفاده از آنها در زمینه افزایش عمر باتری قابل توجه نخواهد بود اما از امتیازهای دیگری مانند عملکرد سریع‌تر رایانه بهره‌مند می شوید. با توجه به انجام سریع‌تر وظایف ممکن است صرفه جویی بیشتری در نیروی باتری لپ تاپ خود نیز داشته باشید

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه