امروز سه شنبه 28 فروردین 1403 http://magzin.cloob24.com
1
مدتی از معرفی لپ‌تاپ‌ جدید مک بوک پرو اپل مجهز به نوار لمسی می‌گذرد که انتقادات زیادی درباره‌ی این دستگاه منتشر شده است؛ چرا که مک بوک پرو سال 2016، دکمه‌ی Esc ندارد.

ر این اساس؛ یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار در وب‌سایت گیت‌هاب، راه حلی جالب برای این مشکل ارائه کرده است. او نرم‌افزاری را توسعه داده که به کاربر اجازه‌ می‌دهد از صفحه نمایش گوشی آیفون خود که به مک بوک پرو متصل است، به عنوان دکمه‌ی Escape استفاده کند.

 
این نرم‌افزار، متن باز است و استفاده از آن هیچ هزینه‌ای ندارد. نر‌م‌افزار ESCapey در گیت‌هاب با توضیح «راه حلی برای دکمه‌ی Escape در لپ‌تاپ‌های اپل» معرفی شده است. در مدت کوتاهی پس از معرفی این نرم‌افزار، کاربران زیادی از آن استقبال کرده‌اند. البته توسعه‌دهنده‌ی آن یعنی برایان میشل، در توضیحات کد نرم‌افزار خود یک بخش کامل سلب مسئولیت درج کرده است. در بخش مشکلات شایع این نر‌م‌افزار، خود توسعه‌دهنده این عبارت را برای سلب مسئولیت یا Disclaimer عنوان کرده است: «این کدها تنها برای تفریح نوشته شده‌اند و نمی‌توان به‌طور کامل به آن‌ها اعتماد کرد. تنها در صورتی که علاقه‌ی زیادی به امتحان کردن آن‌ها دارید، این نرم‌افزار را نصب کنید.» البته او در جایی دیگر عنوان کرده است ESCapey به‌خوبی در آیفون مجهز به iOS 10 اجرا و عملکرد آن در مک‌بوک پرو رتینا 2015 آزمایش شده است.
 
البته راه حل‌های دیگری مانند جابجایی عملکرد دکمه‌های Caps Lock، Ctrl و Command نیز برای حل مشکل نبود دکمه‌ی Escape در اینترنت وجود دارند که می‌توانند مفیدتر و قابل‌اعتمادتر از نرم‌افزار ESCapey باشند.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه