امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://magzin.cloob24.com
0

ظاهرا شرکت کوالکام در حال کار روی نسل جدیدی از پردازنده‌های سری اسنپدراگون 400 است. این چیپ جدید برای گوشی‌های هوشمند پایین رده و میان رده در نظر گرفته شده است. وین فیوچر یک سری جزئیات در مورد پردازنده‌ی معرفی نشده‌ی SDM450 در گیت‌هاب فاش کرده است. پیش‌بینی می‌شود این چیپ‌ست همان اسنپدراگون 450 باشد.

این تراشه‌ی جدید از هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که چهار هسته‌ی آن از نوع کورتکس A53  آرم هستند. این پردازنده از نظر نوع هسته‌ها به تراشه‌های کنونی اسنپدراگون 425، اسنپدراگون 430، اسنپدراگون 427 و 435 شباهت دارد.

البته تراشه‌ی جدید مورد بحث احتمالا عملکرد بهتر و مصرف باتری بهینه‌تری ارائه خواهد داد. به نظر می‌رسد این چیپ با فرآیند 14 نانومتری تولید شده و این در حالی است که مدل‌های قبلی آن با فرآیند 28 نانومتری ساخته شده‌اند. مدل جدید همچنین به پردازنده‌ی گرافیکی 600 مگاهرتزی مجهز خواهد بود و رونالد کوانت از وین فیوچر می‌گوید اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهند اسنپدراگون 450 احتمالا نسخه‌ی ضعیف شده‌ی پردازنده‌های قدرتمند‌تر اسنپدراگون 625 و 626 است.

برای اینکه بفهمیم این شایعات و گزارش‌ها تا چه حد به واقعیت نزدیک‌اند، باید کمی بیشتر صبر کنیم تا کوالکام به‌صورت رسمی از تراشه‌ی جدید مورد بحث رونمایی کند. اما در عین حال به نظر می‌رسد اسنپدراگون 450 در بین تراشه‌های سری 400 کوالکام، قدرتمندترین پردازنده‌ی موجود باشد. این چیپ احتمالا در گوشی‌های هوشمندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قیمت آن‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون سری 600 یا اسنپدراگون سری 800 ارزان‌تر است.

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه